sykkel camp

 

 

 

 

 

 Vi arrangerer camp for begge sportsgrenene; racersykkel og terreng. 
 1. dag ankomst: Vi ønsker dere hjertelig velkommen,

innkvarterer dere og viser fasilitetene. Etter middagen får dere informasjon rundt oppholdet og programmet, og alt som skjer de neste dagene.

 2. dag: Etter frokosten starter første treningsøkt kl. 09.30 –11.30. Fra kl. 14.30. starter 2. økt. I mellomtiden har vi lunsj. Nybegynnere detar kun i 1. økt.
 3. dag: Vi sykler langs kysten og den første lengre treningsøkten

er ca. 70-80 km iherdig trening. Vi er tilbake rund 13.00. Etter lunsj og pause begynner vi kl. 14.30 med den andre treningsøkten. Vi sykler nå med den andre sykkelgruppen (nybegynner) rolig mot innland. Vi prøve oss på sprinttrening på en gøyal måte. Det vil si at på en vei der det ikke er så mye trafikk, sykler vi to og to mot hverandre på en strekning fra 300 til 400 m.

 

 

 4. dag: Etter frokost sykler vi mot innlandet igjen. Etter ca. 40 km ser vi etter en fin motbakke. Målet her er styrke-/intensitets- trening. Vi sykler langsomt med veldig tungt gir ca. 1 km opp bakken. Dette er også en del intervall trening. Ikke glem å gjøre strekkøvelser hver dag gjennom treningsøkten, spesielt ved og etter intervalltrening. 14.30 sykler vi med med nybegynnerne, rundt 2 timer iherdig trening på ca. 50 km. Denne dagen har vi spesial mat; Italiensk kveld med nudler og pizza, så mye du klarer å spise. Kaloriene trenger vi til neste dag.

 5. dag: Begge grupper sykler mot innlandet. Etter 85 km er vi i Evje der alle som har lyst kan delta på Rafting! Buss/bil følger med og tar med badeklær, handkle og lunsj til alle. Etter Raftingen kan de som fortsatt har mye energi sykle hjem igjen, mens resten blir kjørt i bussen tilbake.

 6. dag:  Avreise

 

 bildegaleri:

 

 

mariTEAM Adventure © 2012